Problem som näringslivet brottas med idag handlar om att skapa effektiva arbetsgrupper, engagemang och en miljö som agerar på problem och strävar efter ständig förbättring.

Att i grunden förstå en individs agerande i en viss situation, är komplext och den dagen vi börjar intressera oss för att se vårt eget agerande och andras, börjar också en träning i reflektion som bara gör oss bättre och bättre på detta. Träning i att se, reflektera och förstå varför vi gör som vi gör, hamnar i tokiga situationer, bråkar, blir tysta, extra motiverade eller reagerar på något annat sätt.

Självskattningstest på ett enkelt och lättförståeligt sätt.

DISC är ett självskattningstest som beskriver hur du upplever dig själv och hur andra kan uppfatta dig som grundar sig på William Moulton Marstons forskning från 1930-talet och hör idag till ett av de mest använda kommunikationsanalyserna. Det är inte ett psykologiskt test, det bedömer inte hur individer är och har ingenting med intelligens att göra. DISC ger hintar om beteenden och känslor en person sannolikt kommer att uppvisa i olika situationer och olika beteendestilar.

I ”The Emotion Circle” identifierade Marston fyra beteendestilar som han betecknade DISC.

D (röd) – står för Dominans eller hur du närmar dig svårigheter och utmaningar. I (gul) – står för Influens eller hur du överför tankar och idéer till din omgivning. S (grön) – betecknar Stabilitet eller hur du svarar på omgivningens tempo. C (blå) – står för Compliance eller hur du svarar på omgivningens regler och rutiner.

Är du nyfiken och inte vet vart du ska börja eller har fastnat i en situation?

Vi stöttar dig i genomförandet av en enkel analys som fångar upp ditt agerande i olika jobbsituationer och stöttar till att reflektera över resultaten, över vad som ”stämmer eller inte”.

DISC, med färgerna som är lätta att komma ihåg och som triggar till nyfikenhet, ger ofta deltagaren många AHA-upplevelser. Resultaten bygger på självskattning och fungerar som en dörröppnare till att börja se, reflektera och prata om olika ageranden. Rätt använt är förenklingar bra att utgå från eftersom alla förstår. Det ger en grund för spännande diskussioner och en start till att förstå sig själv och andra.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Ladda ner guiden "Framgångsrika team"