-Hur blir affärerna och intäkterna?

Det är bara att inse – nu är vi tillbaka i verkligheten. Vi träffas, utbyter lite sommarminnen… och sen kommer frågan och funderingarna:

”Hur kommer det att gå med affärerna under hösten?” Vi skruvar lite på oss och säger nå’t i stil med att det är lite trögt nu så här direkt efter sommaren, men det brukar ju lossna. Vi vet vad vi behöver göra men hjärnan prioriterar inte alltid det vi vill. Ibland kan jag tänka att det vore bättre med ”Höstlöften” än ”Nyårslöften”.

Hur ser våra planer ut, vilka aktiviteter ska vi genomföra och i så fall när?

Almanackan fyller på snabbt och samtidigt som vi tycker att våra kunder borde ha tid att träffa oss, så väljer vi själva bort möten som vi erbjuds. Helt enkelt för att vi inte har tid, kanske har vi fullt upp med att sätta våra egna planer. Så vad ska prioriteras i höst – kostnaderna vet vi ju allt för väl redan hur stora dom kommer att bli men intäkterna har vi ju tyvärr inte samma kontroll över.

Då är det bra att ägna lite tid åt att utveckla det som skapar intäkterna!

Som start för hösten har vi satt samman några enkla guider som behandlar lite olika områden men samtliga kan bidra till att ni når ett bättre resultat.

Vi skulle kunna kalla dom ”frågor & svar som lyfter fram viktiga actions för att lyckas” , ”faktorer i ditt planeringsarbete som skapar bättre resultat” eller varför inte ”tips om hur du ska tänka när du leder dina medarbetare”!

Ladda ner guiden "VD - Så gör du ett lönsamhetslyft" Ladda ner guiden "Maximera dina säljare och nå uppsatta mål"

Vi hoppas du blir nyfiken – trevlig läsning! – www.celavi.se