Du som ledare är orsaken till att ditt team inte fungerar effektivt!

Man kan fundera lite över vad som gör vissa team så framgångsrika medan andra bara har trevligt ihop. Team definierar vi som grupper av olika storlekar som arbetar mot samma mål.

En förutsättning är då att medarbetarna har en samsyn kring vad som skall uppnås och hur det skall gå till, självklart kan man tycka, men om målformuleringen inte varit tillräckligt tydlig så är det är inte ovanligt att det förekommer olika tolkningar.

Du som ledare är ansvarig för att skapa framgångsrika medarbetare, lyckas du inte med det kommer inte heller samarbetet fungera optimalt och målen inte nås.

Framgångsrika team presterar utifrån passion, med bra kommunikation och stort engagemang!

  • Vad driver dina medarbetare att prestera?
  • Hur lyfter du fram goda prestationer och resultat?
  • Hur coachar du dem till framgång?
  • På vilket sätt gör du dem delaktiga i mål och företagets framtid?
  • Hur tar du hand om idéer och förslag från medarbetarna?

Vad skall jag som ledare tänka på för att skapa fungerande team?

  • Säkerställ att alla förstår vad som skall uppnås till när, och varför det är viktigt
  • Se till att alla förstår sin egen och de övriga medlemmarnas olika roller
  • Se till att ni har tydliga spelregler mellan medarbetarna och gentemot övriga i organisationen
  • Arbeta för att hitta rätt motivation
  • Ha balans mellan krav och förväntad prestation

Together Everyone Achives More

Ladda ner guiden "Framgångsrika team"